Przepływ energii i informacji podczas rozmowy coachingowej

W potocznym pojęciu coaching to zadawanie pytań przez coacha i odpowiadanie na nie przez klienta. Można więc powiedzieć, że w najprostszej postaci coaching to komunikowanie się lewych półkul mózgowych (odpowiedzialnych za sprawy językowe i komunikację werbalną) coacha i klienta, zgodnie z linią A poniższego rysunku. I tak się czasami dzieje, szczególnie gdy coach jest mocno skupiony na realizacji własnej agendy rozmowy coachingowej, a klient odpowiadając koncentruje się raczej na tym, jak powinno być, a nie jak naprawdę jest.

Skuteczna i zmieniająca sesja coachingowa angażuje w równym stopniu obie półkule. Coach, słuchając klienta w sposób pełny i głęboki angażuje w pełnej empatii i podążania za klientem komunikacji niewerbalnej prawą półkulę (punkt 1). To, co się pojawia w ciele coacha jest przekazywane poprzez ciało modzelowate do lewej półkuli, w której następuje werbalizowanie w postaci kolejnego pytania zadawanego klientowi (punkt 2). Klient odbiera to pytanie lewą półkulą (punkt 3, dekoduje je i angażuje prawą półkulę obserwując własne odczucia, emocje, pojawiające się wizualizacje i wglądy, komunikując się z całym sobą (punkt 4). Pojawiające się rezultaty są przesyłane do lewej półkuli (punkt 5), gdzie następuje werbalizacja w postaci udzielenia odpowiedzi coachowi przez klienta, co trafia do półkuli lewej coacha (punkt 6), a następnie do prawej (punkt 7) i cały cykl się powtarza.

O przepływie energii i informacji, o tym, jak neurobiologia tłumaczy skuteczność coachingu i wielu innych fascynujących rzeczach już wkrótce na warsztatach „Coaching z mózgiem w tle”. Szczegóły:

http://www.come-consulting.pl/…/exploring-coaching-with-ne…/

A już 27 sierpnia 2015 zapraszamy na warsztat „Wiedza o mózgu w pracy HR”.
Szczegóły:
https://www.facebook.com/events/1638561729716932/

Darek Niedzieski

Przepływ energii i informacji w rozmowie coachingowej

Rate this post

Dodaj komentarz